profile

I was born in Osaka .I graduated from the department
of information design, Kobe University of Art and
Design. After working at a company of game software
production, I am now working as an independent digital artist.

freelance digital artist/3d modeling.2d illustration. Animation.

Concepts of character and background, etc. Illustration. Modeling. Movie making. Motion. Advertisement and DTP.

I hope the inquiries of working request, estimate, and consultation, etc. from mail.
satoshi@akatuki.biz

上田暁(さとし)
フリーランスCGデジタルアーティスト(2000~)です。都内在住。
大阪府出身。石川県金沢育ち。
神戸芸術工科大学視覚情報デザイン学科卒業後、ゲーム会社を経て現在に至ります。3Dモデルからムービー、2Dイラスト、アートコンセプト等の仕事に携わっています。

・キャラクター,背景等のコンセプトデザイン
・イラストレーション
・モデリング
・ムービー作成
・アニメーション
・広告、DTP

などのお仕事お引き受け致します。

お仕事のご依頼、お見積もり、ご相談等のお問い合わせは、以下のメールアドレスにお願いいたします。折り返しご返答いたします。

satoshi@akatuki.biz

■仕事略歴
・ガンダムプラモデルRGサザビーBOXCGアート(バンダイ)
・ゲシュタルト・オーディン(SQUARE ENIX) キャラクターモデル制作
・アーケードゲーム『LORD of VERMILION III – ロード オブ ヴァーミリオン(r) III』敵キャラ、ボスなどの原画制作(SQUARE ENIX)
・『バイオハザード ダークサイド・クロニクルズ』パブリシティ関連CGイラストムービー用主要キャラクターモデル制作(CAPCOM)
・XBOX360 ゲームソフト『Bullet Witch』(AQ INTERACTIVE 2006)
アートディレクション/メインキャラクターデザイン/プレイヤーキャラクターモデル作成/メインビジュアルパッケージ、特典スリーブケース/ポスター等のCGイラスト作成
・文芸春秋(2000年)「Title 創刊号」キャンペーンモデルCG制作
表紙CGイメージ作成2P 2カット・駅ポスター・車内刷り・パンフレット
等々

■受賞歴
・the GIFs 2018 | Adobe x GIFMAGAZINE GIFアニメーションコンテストAdobe賞受賞
・zbrushcentral Gallery Top Row ×1
・3Dtotal Excellence Award ×1
・3Dtotal  Winner of Monthly 2D Concept Award for August 2018
・3Dtotal Staff Pick×2

■著書/執筆
・3ds max5 解説書『3dsmaxス-パ-テクニックバージョン5対応(ソ-テック社)
・3ds max6解説書『3dsmaxス-パ-テクニックバージョン6対応(ソ-テック社)』
・2003年月刊 『Graphics World』(IDG Japan)執筆連載等 03/9/8 10月号休刊。

■Software
[Maintool]
・3ds max(Vray/FumeFX/Ornatrix/Pencil+/日の丸)
・Zbrush
・Photoshop
・AfterEffects
・MARI

[Subtool]
・Maya(Vray3.0)
・Substance Painter
・Marvelous Desinger
・Unreal Engine
・RealFlow
・CLIP STUDIO PAINT
・Painter

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です